Tippek ahhoz, hogyan érezd jobban magad, amikor megvan

Váratlanul rád tör a rosszkedv vagy a fáradtság? A fejfájást, a mellfeszülést vagy a hasfájást sem kell bemutatni neked? Ne aggódj! Lányok és nők millióit érinti mindez a menzesz alatt vagy pár nappal előtte. Az alábbiakban tippeket adunk, amelyek segíthetnek túljutni ezeken a tüneteken. Hidd el, a menzesz alatt sem kell lemondanod kedvenc időtöltéseidről!

Íme néhány tipp, hogyan érezheted jobban magad a menstruáció során, de más napokon is:

1. Igyál sok vizet! A tünetek egy részét a szervezet vízvisszatartása okozza. Talán furcsán hangzik, de a vízivás csökkenti a vizesedést és a puffadást. Ha elmész otthonról, vigyél magaddal egy palack vizet.

2. Fedezd fel a lédús gyümölcsök és zöldségek erejét! A görögdinnye és az uborka például az egyéb jótékony hatások mellett az elvesztett folyadék mennyiségét is segít pótolni.

3. Egyél magas magnézium- és E-vitamin-tartalmú ételeket. A banánnak magas a magnéziumtartalma, az aszalt sárgabarack remek E-vitamin-forrás, az avokádó pedig mindkettőben gazdag!

4. Bánj csínján a sóval, a cukorral, a kávéval és a fekete teával! A kiegyensúlyozott – alacsony cukor- és sótartalmú – étrend feltölt energiával, és segít csökkenteni a szervezet vízvisszatartását. Ha lehet, igyál kevesebb kávét és fekete teát. Igen, fontos, hogy kellő mennyiségű folyadékot fogyassz, de jó, ha tudod, hogy ezek az italok fokozzák a szervezet vízvisszatartását.

5.  Mozogj! Nem kell túlhajtanod magad, de egy kis szabadtéri mozgás – például a bringázás, a gyaloglás vagy az úszás – nagyon jót tehet. A testedzéstől jobban érezheted magad, mert segít megnyújtani a hasizmokat, és enyhíteni az izomgörcsöket.

6. Lazíts, és vess be valami meleget! Feküdj le, és tegyél melegvizes palackot a hasadra, vagy zuhanyozz le/fürödj meg meleg vízben, ami felélénkíti a vérkeringésedet. A meleg kitágítja az ereket, és megnyugtat. 

7. Kényeztesd magad, és fel a fejjel! Szakíts időt a barátaidra, vagy menj el moziba, és egyél finom, egészséges ételeket. Tudtad például, hogy az étcsoki is segíthet átlendülni a hangulatingadozásokon, felpörgeti a szerotoninszintet, és jókedvre derít! 

8. Aludd ki magad! Napokig sorolhatnánk, miért fontos az alvás – például fenntartja a hormon- és vércukorszintet, és időt ad a testednek a regenerálódáshoz. Próbálj meg szunyókálni délután! Egy melegvizes palackkal vagy melegítőpárnával lehet, hogy könnyebben elalszol.

Ha a hasgörcsök olyan erősek, hogy az otthoni módszerek sem segítenek, kérj orvosi segítséget.